„Žuta točka“ – prva online konferencija o fundrasingu u Hrvatskoj okupila više od 150 sudionika iz Hrvatske i regije
U organizaciji Hrvatske zajednice županija, uz podršku Zaklade Konrad Adenauer i stručno vodstvo Mladenke Majerić, savjetnice za fundraising održana je prva online konferencija o fundrasingu u Hrvatskoj.
Rezultati istraživanja koje je Hrvatska zajednica županija provela u ožujku ove godine među više od 400 neprofitnih organizacija u Hrvatskoj pokazali su da postoji veliki interes i potreba za znanjima i iskustvima o fundraisingu kako bi neprofitne organizacije ojačale svoju financijsku snagu, kao i svoj društveni utjecaj.
„Želimo stvoriti platformu za kvalitetnu raspravu o tome koliko fundraising može značiti za razvoj i promjene tamo gdje je najvažnije – u lokalnoj zajednici. Jer čvrsto vjerujemo u bottom-up pristup i činjenicu da velike stvari započinju onim malima“, ističe potpredsjednik Hrvatske zajednice županija, ujedno i župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren.
Fundraising je poslovna funkcija u neprofitnoj organizaciji o kojoj ovisi dugoročna provedba misije udruge, financijska održivost organizacije i stvaranje snažnog branda udruge u javnosti. Odnosi se prvenstveno na stvaranje odnosa i prikupljanje sredstava od građana i poslovnog sektora.
Podršku projektu uputio je i Eduard Marček, predsjednik Europske fundraising organizacije. „Početak „Žute točke“ znači i početak stvaranja još jedne pozitivne snage koja Hrvatsku i ovaj svijet čini boljim mjestom za život. Dobrodošli u našu europsku obitelj“, poručio je Marček.
U raspravi o izgradnji fundraising kulture okupljeni su stručnjaci iz raznih područja. Poznati pisac, sociolog i filantrop Bruno Šimleša smatra da je privilegija moći nekome pomoći, a govoreći o razlozima zašto ljudi doniraju ističe: „Svatko tko ima viška vremena, znanja, novaca, vještina…mislim da je ljudski dati nekom drugome i pomoći im da stanu na noge. Financijske ili emocionalne noge“.
Primjer uspješne fundraising kampanje je donacijska kampanja za pomoć potresom pogođenih područja Banije u kojoj je sveukupno prikupljeno gotovo 15 milijuna kuna. Tajnik Zaklade Solidarna Ivan Blažević smatra da filantropija može i treba biti usmjerena ka inovacijama i razvoju cjelokupne zajednice. Ona omogućava eksperimentiranje i postavljanje novih modela društvenog utjecaja, a transparentnost je osnovni alat povjerenja u neprofitne organizacije.
Za financije neprofitnih organizacija je ključno upravljanje i planiranje, o čemu je govorila Šaptačica poduzetnicima Đurđica Mostarčić. Nedostatak novaca neprofitne organizacije je stanje podložno promjenama, istaknula je Mostarčić.
Kompanija koja godinama njeguje korporativnu filantropiju kroz i potiče stvaranje novih vrijednosti u društvu upravo kroz donacije organizacijama civilnog društva je Wiener osiguranje, a njihove je aktivnosti predstavila Alina Radusin, direktorica Službe marketinga i korporativnih komunikacija. „Rezultat su zadovoljni zaposlenici, pozitivan učinak na zajednicu u kojoj poslujemo, sinergija između nas kao kompanije i onih kojima pomažemo te osjećaj ponosa kada smo kao tim napravili pozitivnu promjenu. U narednom periodu želimo se dodatno razvijati u segmentu društveno odgovornog poslovanja, koje je preduvjet održivog razvoja“, rekla je Radusin.
Uz strateško planiranje aktivnosti, dobro financijsko upravljanje i pronalazak donatora koji žele dijeliti vrijednosti organizacije, važno je dobro komunicirati njenu misiju prema javnosti. Komunikacijska stručnjakinja Katarina Leko smatra da je upravo uspješno komuniciranje misije organizacije ključno jer su dionicima važni konkretni ishodi djelovanja udruge, jasnoća zahtjeva i transparentnost.
Na konferenciji je najavljen natječaj za udruge koji će u rujnu provesti Hrvatska zajednica županija s ciljem jačanja fundraising kapaciteta neprofitnih organizacija, a sve informacije bit će dostupne na hrvzz.hr
Hrvatska zajednica županija