Osvrt na književnu večer s Božidarom Prosenjakom povodom objavljivanja Izabranih djela

U srijedu, 16.9.2015. u Knjižnici i čitaonici „Fran Galović Koprivnica predstavljana su Izabrana djela Božidara Prosenjaka u izdanju Nove stvarnosti iz Zagreba. Događaj je prošao u svečanom ozračju, jer je Božidar Prosenjak odabrao Koprivnicu za prvo mjesto predstavljanja ovog nakladničkog pothvata koji se pripremao pet godina.
Božidar Prosenjak rođen je u Koprivnici, za koju je vezan i mjestom školovanja. Djetinjstvo je proveo u Kuzmincu, a školovao se u Zagrebu i Parizu. Jedan je od rijetkih živućih hrvatskih književnika kojemu su objavljena izabrana djela, a među njima i ona koja se već sada ubrajaju u klasike hrvatske književnosti (npr. „Divlji konj“ i „Sijač sreće“). Osim toga, radovi su mu uvršteni u zbornike, antologije, školsku lektiru i školske udžbenike. Autor je scenarija za igrane i dokumentarne filmove te tekstova za mjuzikle, strip i popularnu glazbu.
Božidara Prosenjaka i publiku je toplim riječima pozdravio Ivan Pal, zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije. Dr. sc. Hrvojka Mihanović-Salopek predstavila je na zanimljiv i pitak način svih osam knjiga koje čine Izabrana djela, dok je dr. sc. Mario Kolar nadahnuto govorio o vrijednosno-etičkim ishodištima Prosenjakovog stvaralaštva. Posebno se osvrnuo na „Divljeg konja“, najpopularnije Prosenjakovo djelo, mnogostruko nagrađivano s preko 20 izdanja u Hrvatskoji i prijevodima na mnoge strane jezike. Glumac Dubravko Sidor dao je posebno ozračje večeri predstavljajući scenskim nastupom dijelove Prosenjakovog opusa. Kroz program je vodio urednik i nakladnik Prosenjakovih Izabranih djela Zvonimir Maštrović.

Knjižnica i čitaonica „Fran Galović” Koprivnica