Obavijest o održanom okruglom stolu „Uloga LAG-ova u ruralnom razvoju Koprivničko-križevačke županije

Dana 20. svibnja 2014. godine s početkom u 10,30 sati u dvorani PORE Razvojne agencije Podravine i Prigorja održan je Okrugli stol na temu „Uloga LAG-ova u ruralnom razvoju Koprivničko-križevačke županije”.

Organizator ovog događaja bili su PORA Razvojna agencija Podravine i Prigorja u suradnji s Koprivničko-križevačkom županijom i LAG-om „PODRAVINA”.

Na okruglom stolu sudjelovalo je ukupno 25 sudionika, predstavnika Koprivničko-križevačke županije, PORE Razvojne agencije Podravine i Prigorja, predstavnika LAG-ova, gradova i općina te predstavnika poljoprivrednih udruga s područja Koprivničko-križevačke županije.

Cilj organizacije Okruglog stola je okupljanje svih dionika koji će imati važnu ulogu u provedbi Programa ruralnog razvoja u novom financijskom razdoblju 2014.-2020. na prostoru Koprivničko-križevačke županije, te trebaju dati svoj doprinos za što uspješnije korištenje sredstava iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj.

Na samom početku ravnateljica PORE Razvojne agencije Podravine i Prigorja gospođa Melita Birčić u ime organizatora pozdravila je sve prisutne i zahvalila se na dolasku. Sudionicima okruglog stola zatim se obratio župan Koprivničko-križevačke županije gospodin Darko Koren koji je naglasio važnost LAG-ova u provedbi mjera iz Programa ruralnog razvoja i korištenju sredstava iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj.

Nakon uvodnih pozdrava, Voditeljica odjela za regionalni i ruralni razvoj te strateško planiranje PORE Razvojne agencije Podravine i Prigorja gospođa Tihana Kraljić je kroz prezentaciju „Uloga LAG-ova u ruralnom razvoju Koprivničko-križevačke županije” upoznala sudionike s mjestom i ulogom LAG-ova prema nacrtu Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014.-2020. Posebno je naglasila činjenicu da će svi LAG-ovi trebati izraditi nove Lokalne razvojne strategije do 2020. godine i ponovno se prijaviti na Natječaj kako bi zadržali ili dobili status ugovorenih LAG-ova. Naglasila je i da će LAG-ovima za provedbu Lokalnih razvojnih strategija biti odobreno do 5 mil. EUR-a za projekte koji će se realizirati na području LAG-a.

Na Okruglom stolu svoj su rad i aktivnosti predstavili LAG „PODRAVINA”, LAG „PRIGORJE”, LAG „IZVOR” i LAG „PRIZAG”.

Zaključci Okruglog stola su kako slijedi:

1. Za uspješnu provedbu Programa ruralnog razvoja na području Koprivničko-križevačke županije nužna je intenzivna suradnja i koordinacija aktivnosti LAG-ova čiji su osnivači jedinice lokalne samouprave s područja Koprivničko-križevačke županije, Upravnog odjela za gospodarstvo, komunalne djelatnosti, poljoprivredu i međunarodnu suradnju i PORE Razvojne agencije Podravine i Prigorja.

2. Za uspješnu provedbu Programa ruralnog razvoja na području Koprivničko-križevačke županije važno je da sve jedinice lokalne samouprave budu članice nekog LAG-a, kako obiteljska poljoprivredna gospodarstva, obrti, trgovačka društva i zadruge upisane u Upisnik, ali i manja naselja ne bi bili u lošijem položaju kod prijave za sredstva iz Programa ruralnog razdoblja za razdoblje 2014.-2020. godine.

Nakon Okruglog stola, voditeljica Odjela za regionalni i ruralni razvoj te strateško planiranje PORE Razvojne agencije Podravine i Prigorja gospođa Tihana Kraljić kratko je nazočne informirala da je do kraja svibnja u tijeku Javna rasprava o hrvatskom modelu izravnih plaćanja u okviru Zajedničke poljoprivredne politike za period 2015.-2020. godine koju je pokrenulo Ministarstvo poljoprivrede.

Naglasila je da se radi o prevažnom pitanju za sva obiteljska poljoprivredna gospodasrtva, ali i obrte, zadruge i trgovačka društva upisana u Upisnik poljoprivrednih gospodarstava koji će biti korisnici izravnih plaćanja, ili u dosadašnjem razdoblju u Hrvatskoj poticaja za poljoprivredu.

Izabrani model Republika Hrvatska treba proslijediti Europskoj komisiji do 1. kolovoza 2014. godine, a nakon što ga Komisija potvrdi, isti Republika Hrvatska neće moći mijenjati do 2020. godine.

Ravnateljica:
Melita Birčić, v.r.