Comenius školska partnerstva – projekt “Customs, traditions and art: a river flowing around Europe”
Od 24. do 29. lipnja 2013. godine koordinatorica projekta “Customs, traditions and art: a river flowing around Europe” naše škole, Sunčica Vuljak, i učiteljica likovnog odgoja, Ivana Devčić, odradile su mobilnost u Italiju, jednu od 6 zemalja partnera. S projektom je OŠ Koprivnički Bregi započela ove školske godine, a prije Italije odradili su dvije mobilnosti – u Latviju i Rumunjsku. Učenici naše škole imali su zadatak izraditi dvije power point prezentacije u kojima su prikazana dva hrvatska specijaliteta. Pripreme za tu aktivnost započele su nakon mobilnosti u Rumunjsku u ožujku, gdje su dogovoreni svi detalji. Učiteljski Comenius tim odlučio je da pripremimo jedno slatko i jedno slano jelo. Budući da su Koprivnički Bregi poznati po Bregovskoj piti, odmah smo se složili da će to biti slatko jelo koje ćemo pripremati, a koordinatorica projekta, Sunčica Vuljak, zamolila je razrednice da porazgovaraju s djecom o slanim hrvatskim specijalitetima i da zamole i njihove roditelje, djedove i bake da se priključe svojim idejama i prijedlozima. Za kuhanje i pripremanje specijaliteta bile su zadužene učiteljice Vlatka Kunić i Biserka Vlah koje su donijele konačnu odluku, te su u travnju s učenicama 3. i 4. razreda PŠ Glogovac pripremile Bregovsku pitu, a s učenicima Comenius skupine krpice sa zeljem. Svi su se učenici potrudili biti što bolji kuhari i pomagači, a veliku potporu njihovim kulinarskim postignućima dala je i naša školska kuharica, Danijela Varović. Oba su jela naravno bila izvrsna na opće zadovoljstvo svih uključenih i nadamo se da će nas dostojno predstavljati u našem europskom društvu.
Naši domaćini potrudili su se pokazati nam ono najbolje što su njihovi učenici radili tijekom cijele školske godine. Prisustvovale smo završnoj svečanosti u školama „Feltre“ i „Pini“ gdje smo osim školske priredbe imale prilike vidjeti mnoštvo plakata od kojih su nas se najviše dojmili oni na kojima su učenici radili reprodukcije poznatih umjetničkih djela, zbog čega smo stekle dojam da se u Italiji puno više pažnje i vremena posvećuje likovnoj umjetnosti nego što je to slučaj u hrvatskim školama. U školi su svi gosti mogli kupovati različita jela, igračke, knjige, ukrase i mnoge druge stvari. Također nas je iznenadila činjenica da učitelji sudjeluju u plesu i predstavama zajedno sa svojim učenicima. U nedjelju su nas naši domaćini poveli u posjet Veneciji s obrazloženjem da je to grad koji se obavezno mora posjetiti ako si u Italiji. Nisu bili u krivu, grad nas je oduševio svojom arhitekturom i atmosferom. U Milanu smo imali prilike posjetiti gradsko i regionalno vijeće, gdje smo saznali nešto više o tome kakvu ulogu Milano igra u svojoj regiji, te koje sve zadaće ima gradsko vijeće. Također smo posjetili i treću školu naših domaćina, školu „Cima“, u kojoj učenike podučavaju u skladu s metodom Marije Monterssori. Od kulturnih znamenitosti Milana imali smo prilike vidjeti muzej „Ambrosiana“ i Bramanteovu sakristiju.
U školi smo održali i sastanak koordinatora na kojem su dogovoreni detalji vezani uz sljedeće aktivnosti – snimanje video zapisa pjesama i plesova te ilustracija za kalendar.
Nadamo se da ćete i ovaj puta medijski popratiti događaje vezane uz ovaj projekt.
Koordinatorica projekta:
Sunčica Vuljak