Župan Koren i zamjenik Sobota prisustvovali potpisivanju Ugovora za izvođenje radova  na Projektu rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci-Koprivnica-državna granica

Župan Darko Koren i zamjenik župana Darko Sobota danas su u Banskim dvorima prisustvovali potpisivanju Ugovora za izvođenje radova na Projektu rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci-Koprivnica-državna granica. Ugovor su u nazočnosti predsjednika Vlade Andreja Plenkovića i ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića potpisali predsjednik Uprave HŽ infrastrukture d.o.o. Ivan Kršić i predstavnik Uprave tvrtke Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. Muhammet Cengiz.

Riječ je o strateškom projektu od javnog značaja za Republiku Hrvatsku ukupne vrijednosti 2 milijarde i 624 milijuna kuna (bez PDV-a), do sada najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu u novijoj povijesti Republike Hrvatske, koji se sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).

Župan Koren izrazio je zadovoljstvo nakon potpisivanju sporazuma kazavši kako se radi o velikom događaju za cijelu Republiku Hrvatsku, a posebice za Koprivničko-križevačku županiju.

„Ovo je najveći infrastrukturni projekt koji se ikad odvijao  na našem području, iznimno velika investicija financirana najvećim dijelom europskim sredstvima vrijedna preko tri milijarde kuna s uračunatim PDV-om. Ugovor je potpisan s turskom kompanijom koja je dobila posao na međunarodnom natječaju, a radi se o 42,6 kilometara nove pruge u što se uključuju i infrastrukturni  objekti – nadvožnjaci,željezničke postaje, nekoliko stajališta i čitav niz manjih građevinskih objekata. Rok izvršenja radova je 42 mjeseca, dakle radovi bi trebali biti gotovi u listopadu 2023. godine“, izvijestio je župan nakon potpisivanja Ugovora.

 Dodao je kako je ovaj zahtjevan projekt za županiju izuzetno važan iz više aspekata.

„Uključit će mnoge tvrtke koje se bave izvođenjem građevinskih radova i logistikom. Dobili smo zahtjev od turskog izvođača radova da pokušamo pronaći kamp u okolici Koprivnice za logistiku i smještaj pa će biti posla i za ugostitelje, prijevoznike i sve one koji pružaju potporu građevinskoj industriji, a to je otprilike 35 djelatnosti. Bitno je naglasiti da se gradnja izvodi na Mediteranskom koridoru koji spaja središnji dio Europe od Budimpešte do luke Rijeka što je zbog tranzita roba izuzetno bitno za cjelokupno gospodarstvo Hrvatske“, pojasnio je župan.

Župan je spomenuo kako će rekonstrukcija i nadogradnja povećati kapacitet pruge te podići brzinu prometovanja i razinu sigurnosti na koridoru, a po završetku projekta najveća dopuštena brzina prometovanja na dionici bit će 160 km/h.

Spomenimo kako će se rekonstrukcijom i obnovom postojeće željezničke pruge i izgradnje drugog kolosijeka rekonstruirati kolodvori Lepavina i Koprivnica, izgraditi novi kolodvor Novo Drnje, a postojeći kolodvor Mučna Reka će se prenamijeniti u stajalište. Rekonstruirat će se stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgradit novo stajalište Peteranec. Izgradit će se sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i izgradnju svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge, obnovu i modernizaciju kontaktne mreže i ostalih elektroenergetskih postrojenja te ugradnju novih signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.

Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina pa će se ukupna duljina dionice pruge Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom skratiti s 43,2 km na 42,6 km.

Potpisivanju ugovora prisustvovali su i veleposlanik Republike Turske u Republici Hrvatskoj Nj. E. g. Mustafa Babur Hizlan sa suradnicima te saborski zastpnik Damir Felak.

Služba ureda župana