Početak provedbe Leonardo da Vinci projekta Obrtničke škole Koprivnica „Elektroni brišu granice“

U Obrtničkoj školi Koprivnica s početkom školske godine počela je provedba trećeg po redu Leonardo da Vinci projekta Škole. Riječ je o projektu mobilnosti pod nazivom „Elektroni brišu granice“ u sklopu kojega će petero učenika trećeg razreda smjera elektrotehničar i petero učenika smjera tehničar za računalstvo u pratnji jednog nastavnika u veljači 2012. godine tri tjedna obavljati stručnu praksu u određenim tvrtkama u Granadi u Španjolskoj. Učenici će tijekom boravka u inozemstvu učiti i osnove španjolskog jezika na organiziranom tečaju te razgledavati kulturne znamenitosti Seville, Malage, Cordobe i ostalih okolnih mjesta. Za realizaciju ovog projekta AMPEU je odobrila financijsku potporu od gotovo 20 tisuća eura.

Početkom listopada za sudjelovanje u projektu odabrani su sljedeći učenici: Edin Aganbegović, Marko Barčanec, Mateo Kelrajter, Marko Ružić i Matija Štefić iz 3. a-1 te Mateo Kopljarević, Jurica Križanec, Mario Parag, Marko Petrlić i Zvonimir Šincek iz 3. a-2 razreda. Osim njih, učenici Matija Čokonaj i Štefan Markotić pristali su sudjelovati u projektu kao „rezerve“, tj. polaziti pripreme i ispunjavati sve obveze kako bi mogli ići u Granadu u slučaju da netko od prve petorice iz njihovog razreda ne bude mogao ići (ili se pokaže da nije zaslužio). Nakon odabira učenika započeli su i sati priprema koji će se održavati prije ili nakon nastave. Tjedno će se održati oko četiri sata priprema (jezična, pedagoško-kulturološka priprema, struka) do odlaska u Granadu.

 Projekt „Pladnjem preko granice“ kao primjer dobre prakse

Usporedo s navedenim, Obrtnička škola pozvana je da sudjeluje na seminaru Agencije za mobilnost i programe EU. U petak, 14. listopada 2011., na Leonardo da Vinci radionici projektna koordinatorica Obrtničke škole Koprivnica predstavit će prošlogodišnji projekt „Pladnjem preko granice“ kao primjer dobre prakse. Podsjećamo, u tom su projektu petorica učenika drugog razreda smjera konobar boravila u Budimpešti od 4. do 25. listopada 2010. g. te tamo obavljali stručnu praksu u Art’otelu Budapest****.

Kontakt: Ljiljana Mihalec, prof.

projektna koordinatorica i stručna suradnica knjižničarka

mob: 098 569 700

e-mail: ljiljana.mihalec@skole.hr

 Opširnije o projektu „Elektroni brišu granice“

Leonardo da Vinci dio je Programa za cjeloživotno učenje EU koji se odnosi na strukovno obrazovanje i osposobljavanje. Obrtnička škola Koprivnica bila je među dvanaest škola u Hrvatskoj koje su na prvom natječaju 2009. g. slale svoje učenike na stručno usavršavanje u inozemstvo. Tada je odobreno 6 086 eura za financiranje projekta Dobri dusi starine u kojem su trojica učenika trećeg razreda obavljala stručnu praksu u Leipzigu u Njemačkoj u razdoblju od tri tjedna (4. – 25. listopada 2009. g.).

 

Iduće godine Obrtničkoj školi odobrena je financijska potpora od 5 767,50 eura za realizaciju projekta Pladnjem preko granice koji se odnosio na mobilnost (odlazak u inozemstvo radi stručnog usavršavanja) petero učenika drugog razreda smjera konobar koji su od 4. do 25. listopada 2010. g. boravili u Budimpešti te tamo obavljali stručnu praksu u Art’otelu Budapest****.

U školskoj godini 2011./2012. Obrtnička škola provest će Leonardo da Vinci projekt pod nazivom Elektroni brišu granice za koji joj je u svibnju 2011. g. odobrena financijska potpora od 19 869 eura.

U projektu će sudjelovati petero učenika trećeg razreda smjera elektrotehničar (3. a-1, razrednik Mario Kiš) i petero učenika trećeg razreda smjera tehničar za računalstvo (3. a-2, razrednica Danijela Vrtiprah).

Učenici će boraviti u Granadi u Španjolskoj (Andaluzija, 2600 km od Koprivnice) u veljači 2012. g. (vjerojatno 5. – 26. 2. 2012. g.), gdje će tri tjedna obavljati stručnu praksu, svako zanimanje u drugom poduzeću. Ovim projektom unaprijedit će profesionalne vještine i stručna znanja, ali i društvene, komunikacijske te jezične vještine.

Obrtničkoj školi će u provedbi ovog projekta pomoći partnerska ustanova Europroyectos Leonardo da Vinci koja se ovakvim projektima bavi već petnaest godina, ali prvi put surađuje s ustanovom iz Hrvatske. Oni će brinuti za učenike te o organizaciji smještaja, obroka, izleta, karata za lokalni prijevoz, stručne prakse i sl.

Projektni tim u Obrtničkoj školi čine razrednici (Mario Kiš i Danijela Vrtiprah), nastavnici struke (Slavko Franjo, Miroslav Potroško i Dario Jembrek), pedagoško-psihološka služba (Sandra Orošić Jukić – pedagoginja, Tanja Kancijan – psihologinja), nastavnice Melita Golubić i Sandra Sabol te Ljiljana Mihalec kao projektna koordinatorica.

Odabir učenika započeo je već s početkom školske godine te se provodio kroz tri faze u kojima su se birali učenici za idući krug. U prvom krugu ispali su učenici koji na temelju ocjena iz 1. i 2. razreda nisu uspjeli sakupiti više od polovice mogućih bodova. U idućem krugu učenike su ocjenjivali nastavnici na temelju vladanja, pouzdanosti, marljivosti, motivacije, snalažljivosti i sl. te su naposljetku desetorica učenika iz svakog razreda prošla u posljednji krug, u kojem su ispunjavali upitnik koji je pokazao njihovu motivaciju, zrelost, snalažljivost.

Tako su početkom listopada odabrani sljedeći učenici: Edin Aganbegović, Marko Barčanec, Mateo Kelrajter, Marko Ružić i Matija Štefić iz 3. a-1 te Mateo Kopljarević, Jurica Križanec, Mario Parag, Marko Petrlić i Zvonimir Šincek iz 3. a-2. Osim njih, učenici Matija Čokonaj i Štefan Markotić pristali su sudjelovati u projektu kao „rezerve“, tj. polaziti pripreme i ispunjavati sve obveze kako bi mogli ići u Granadu u slučaju da netko od prve petorice iz njihovog razreda ne bude mogao ići (ili se pokaže da nije zaslužio). Nakon odabira učenika započeli su i sati priprema koji će se održavati prije ili nakon nastave. Tjedno će se održati oko četiri sata pripreme (jezična, pedagoško-kulturološka priprema, struka) do odlaska u Granadu.

Učenike će na putu pratiti jedan nastavnik ili nastavnica za kojeg je EU također odobrila financijsku potporu. Odabrat će ga se tijekom listopada na temelju komunikacije s djecom, poznavanja stranog jezika, snalažljivosti, poznavanja projekta te želje za odlaskom.

Učenici će tijekom boravka u inozemstvu tijekom radnih dana obavljati stručnu praksu, ali i pohađati tečaj španjolskog jezika te sudjelovati u raznim kulturnim i sportskim aktivnostima. Vikendima će razgledavati kulturne znamenitosti Seville, Malage i Cordobe te ostalih okolnih mjesta.

Tijekom mobilnosti učenici će u dnevnike mobilnosti bilježiti sve događaje tijekom dana. Osim toga, dobit će zadatke, poput izrade prezentacije o projektu, gradu u kojem borave i slično. Sva komunikacija odvijat će se na engleskom jeziku.

Nakon povratka učenici će biti bogatiji za jedno veliko iskustvo kakvim se ne može pohvaliti mnogo srednjoškolaca u Hrvatskoj te će, osim profesionalnih, uvelike unaprijediti i osobne vještine.

Ljiljana Mihalec