Županijski Stožer raspravljao o organizaciji testiranja i cijepljenja te daljnjoj pripremi sustava za potencijalne krizne situacije
U prostorijama Županijske uprave u četvrtak, 28. siječnja je održana koordinacija Stožera civilne zaštite Koprivničko-križevačke županije na kojoj se raspravljalo o aktualnoj epidemiološkoj situaciji te aktivnostima vezanim uz organizaciju testiranja i cijepljenja protiv bolesti COVID-19 na području županije.
Načelnik Stožera Ratimir Ljubić uvodno je članove Stožera izvijestio o brojkama koje se tiču zaraze koronavirusom, napomenuvši kako se nalazimo ispod državnog prosjeka, sa oko 120 novozaraženih osoba tjedno.
Zatim je bilo riječi o modelu izvođenja nastave u drugom polugodištu, gdje je zamjenik Ljubić podsjetio kako je župan Darko Koren donio Odluku da se od 1. veljače kontaktnoj nastavi vraćaju svi učenici osnovnih škola i svih završnih razreda srednjih škola: „Nakon konzultacija župana s ministrom znanosti i obrazovanja Radovanom Fuchsom, Županija je školama kojima je osnivač dala upute po kojem će se modelu odvijati nastava. Cilj nam je da se učenici se postupno vraćaju u škole kako bi epidemiološku situaciju držali pod kontrolom. Moram spomenuti i kako će Stožer školama poslati dopis glede priprema i natjecanja na školskim, gradskim i županijskim razinama, gdje smo stava kako se to mora održati online putem, barem dok ne bude još povoljnija epidemiološka situacija.“
Važna tema bila je i nova organizacija PCR testiranja na koronavirus na punktovima u tri županijska grada, obzirom da je posljednjih tjedana zabilježeno smanjenje broja testiranja u Đurđevcu i Križevcima. Članovi Stožera usuglasili su se oko prijedloga da se testiranje u Križevcima i Đurđevcu odvija samo ponedjeljkom, srijedom i petkom, a svi oni koji će trebati tu uslugu u ostalim danima mogu ju obaviti na drive-in punktu u Koprivnici. Takva će se organizacija zadržati dok se ne ukaže potreba za češćim testiranjem.
Što se tiče cijepljenja na području Županije, svi planirani punktovi su spremni i organizacija je provedena na najvišoj razini, a početkom sljedećeg tjedna očekuje se nova pošiljka cjepiva iz koje će se dio ostaviti za drugo procjepljivanje onih koji su posljednji put primili prvu dozu, a dio će biti namijenjen općoj populaciji. Sve detaljnije informacije oko količine i organizacije cijepljenja bit će poznate nakon što cjepivo stigne, a važno je da se svi zainteresirani građani jave svojim liječnicima obiteljske medicine. Kao što je i najavljeno, prioritet imaju osobe starije od 65 godine te kronični bolesnici.
Ravnateljica Zavoda za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije Draženka Vadla nadovezala se na temu cijepljenja, dodavši kako je na području županije prvom dozom cijepljeno 1.538 osoba, od čega 661 zdravstveni djelatnik, 802 osobe iz domova za starije i nemoćne i 75 pripadnika žurnih službi i sličnih djelatnosti.
„U planu imamo drugom dozom cijepiti 1.174 osobe koje su već cijepljene prvom dozom te u ponedjeljak očekujemo četvrtu pošiljku cjepiva, od koje ćemo manji dio imati za širu populaciju. Interes za cijepljenje je i dalje velik, samo u OB Koprivnica imamo već treću grupu zdravstvenih djelatnika, a cijepit ćemo i dijalizirane pacijente. Preostale količine cjepiva rasporedit će liječnici primarne medicine prema svojim popisima“, naglasila je ravnateljica Vadla te spomenula kako se uz Pfizerovo cjepivo očekuje i ono tvrtke Moderna. Zamjenik Ljubić je u nastavku sastanka kazao kako OB Koprivnica funkcionira bez ikakvih poteškoća i u punom opsegu u pogledu operacijskih zahvata, rada poliklinika i kompletne dijagnostike.
Ravnateljica Zavoda za hitnu medicinu Koprivničko-križevačke županije Mirjana Hanžeković i pomoćnica za sestrinstvo županijskog Doma zdravlja Biserka Zlatar izvijestile su kako ustanove funkcioniraju bez poteškoća i u skladu sa svim važećim protokolima, dok je načelnik Policijske uprave Koprivničko-križevačke Miroslav Puž dodao kako su policijski službenici nastavili s nadzorom građana koji imaju mjere samoizolacije i liječenja u kući.
Voditelj Službe civilne zaštite Koprivnica Miroslav Blažotić izvijestio je članove Stožera kako se temeljem planskih i strateških dokumenata Procjene rizika od nesreća i Plana djelovanja civilne zaštite koji su detaljno razradili i procijenili rizike, a iz kojih proizlazi stanje organiziranosti i spremnosti operativnih snaga sustava, zaključuje da je sustav dobro posložen te da su snage pripremljene odraditi sve zadatke. Dodao je kako je potrebno poraditi na daljnjem uvježbavanju, a kontekstu zadnjih nemilih događaja na području Sisačko-moslavačke županije i razornog potresa potrebno je dodatno revidirati postojeće planske dokumente u jedinicama lokalne i regionalne samouprave.
Tako je u dogovoru s načelnikom Stožera i zamjenicom načelnika Melitom Ivančić dogovoreno da će se u narednom razdoblju uputiti dopis prema općinama i gradovima kako bi se prekontrolirale ranije definirane procjene rizika. Planira se i vježba s naglaskom na upotrebu komunikacijskih kanala u slučaju kriznih situacija, a na koordinaciji je naglašeno zadovoljstvo što su sukladno postojećem Zakonu o sustavu civilne zaštite doneseni svi planski dokumenti koji su i usvojeni u predstavničkim tijelima jedinica lokalne samouprave te u Županijskoj skupštini.
Članovima Stožera obratio se i glavni županijski vatrogasni zapovjednik Zvonimir Habijan koji je izvijestio kako su sukladno Programu aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku u 2021. godini koji donosi Vlada RH, već pripremljeni svi planovi za dislokacije koje se tiču županijske Vatrogasne zajednice te se je osvrnuo i na izvanredne dislokacije, posebice angažmana županijskih vatrogasaca na području Sisačko-moslavačke županije. Županijski vatrogasni sustav dao je velik obol svojim angažmanom, u pomoći stanovništvu sudjelovalo je 160 vatrogasaca iz naše županije sa 42 vatrogasna vozila u pet smjena, a temeljem odluke glavnog vatrogasnog zapovjednika RH, Habijan je imenovan i za člana Stožera civilne zaštite Sisačko-moslavačke županije. Sve ovo, pokazalo je da je sustav županijskog vatrogastva na visokoj razini i spreman odgovoriti na sve zadaće.
Na kraju koordinacije članovi Stožera zaključili su da se unatoč koronakrizi treba se posvetiti i pripremi za lakše suočavanje s drugim potencijalnim rizicima te da će se provesti sve potrebne aktivnosti kako bi žurne službe i županijski sustav civilne zaštite što bolje i efikasnije reagirao u slučaju nastanke katastrofe kao što je to nedavno bio slučaj u Sisačko-moslavačkoj županiji.
Služba ureda župana