Na okruglom stolu raspravljalo se o ulozi i perspektivama školskih knjižnica u Koprivničko-križevačkoj županiji

Sorry, this entry is only available in Croatian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

U Knjižnici i čitaonici „Fran Galović“ Koprivnica, u suradnji sa Županijskim stručnim vijećem školskih knjižničara Koprivničko-križevačke županije, prošlog je vikenda održan županijski okrugli stol pod nazivom „Školska knjižnica u suvremenoj školi – zašto je važna i koji su temelji za njen stručan rad?“.

Na skupu je sudjelovalo 40-ak školskih knjižničara i ravnatelja škola, a uvodna stručna izlaganja o propisima i standardima na kojima se temelji rad školskih knjižnica održale su viša savjetnica za školske knjižnice iz Ministarstva znanosti i obrazovanja Mira Zovko te savjetnica za školske knjižnice iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice Frida Bišćan. U ime Županije, osnivača najvećeg broja škola na njenom području, skupu je prisustvovala pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, znanost, sport i nacionalne manjine Ana Mušlek koja je naglasila kako su u proračunu za 2018. godinu osigurana sredstava za nabavu lektirnih naslova za sve osnovne škole, kao i srednje škole koje su iskazale potrebu. Okupljeni su pozdravili tu inicijativu, obzirom na to da su sredstva za obnovu fondova školskih knjižnica vrlo važna, a kvalitetan i planski formiran knjižnični fond jedna od osnovnih pretpostavki za rad svake knjižnice.

Na skupu je istaknuto kako su „Čitajmo mi – u obitelji svi“, „Tulum s(l)ova“, „Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meje“, „Čitanjem do zvijezda“, „Bookmark“ i Olimpijada čitanja samo neki od projekata za poticanje čitanja koje u svojim knjižnicama provode školski knjižničari  na području Županije, u kojima svake godine sudjeluje stotine učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici kroz ove projekte, osim što stječu korisnu naviku čitanja, druže se s knjigom i jedni  s drugima, putuju, uče o drugim zemljama, vježbaju strane jezike te stječu digitalne kompetencije i kreativno se izražavaju.

Još jedna tema skupa bio je prostor školskih knjižnica i njegovo uređenje, gdje je istaknuto kako pojedine knjižnice rade u premalim, neprimjerenim i neodgovarajuće opremljenim prostorima, unatoč nacionalnim propisima i standardima. Kako bi se izbjegle takve situacije, kod planiranja i projektiranja škola i njihovih dogradnji nužno je ostvariti dobru komunikaciju i suradnju između osnivača i samih škola, kao i sa županijskom matičnom službom. Dobri primjeri nedavno uređenih školskih knjižnica, kao što su knjižnica u OŠ Molve ili u Srednjoj i Obrtničkoj školi Koprivnica, pokazuju da je upravo kroz suradnju i zajednički angažman moguće urediti školske knjižnice i osigurati kvalitetan prostor za sve njihove korisnike.

Služba ureda župana