Eksperimentalni izborni program građanskog odgoja i obrazovanja u Koprivnici

Sorry, this entry is only available in Croatian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Tijekom rujna ove školske godine (2014./2015.) škola „Đuro Ester“ iz Koprivnice započela je s izbornom nastavom građanskog odgoja i obrazovanja u 8. razredu. Na početku godine roditelji i učenici upoznati su putem anketnih listića s mogućnošću pohađanja novog predmeta. Nastava se odvija jednom tjedno u okviru 35 sati godišnje te je predviđena i terenska nastava i posjet organizacijama lokalne zajednice. Nastavni sadržaji u predmetu su vrlo raznoliki i pripremaju učenika za odrastanje i život u građanskom demokratskom društvu. U okviru zadanog programa učenici su ostvarili tri sata volontiranja u Udruzi slijepih i slabovidnih Koprivničko-križevačke županije, a kako je već prethodno ostvarena suradnja s navedenom Udrugom volontiranje je ostvareno na njihovoj radionici povodom Uskrsa. Program u društvenoj dimenziji potiče razvoj svijesti o volontiranju kao obliku humanitarnog rada te dobrovoljne i besplatne pomoći napretku zajednice. U okviru političke dimenzije učenici su prisustvovali i simuliranoj sjednici Gradskog vijeća.  U okviru međukulturne dimenzije građanskog odgoja upoznali smo i modele obrazovanja nacionalnih manjina i njihova prava određena Ustavnim zakonom o pravima nacionalnih manjina i model školovanja češke nacionalne manjine, posjetili smo Češku osnovnu školu Jan Amos Komensky u Daruvaru. Ostvarili smo slijedeće ishode učenja: učenici su prepoznali osobitosti češke manjinske kulture u Hrvatskoj i njen doprinos većinskoj kulturi te model školovanja na jeziku i pismu češke nacionalne manjine. Učenici su prepoznali prava i slobode nacionalnih manjina iz Ustavnog zakon o pravima nacionalnih manjina; učenici mogu opisati u čemu se sastoji multikulturni dijalog i zašto je on važan za društveni razvoj RH i koje institucije češke nacionalne manjine tom dijalogu doprinose; učenici mogu opisati doprinos hrvatskom i svjetskom napretku velikana znanosti i umjetnosti češkog porijekla.
Programom terenske nastave ostvarili smo slijedeće aktivnosti, prisustvovanje jednom nastavnom satu i praćenje nastave biologije na češkom jeziku u 8. razredu. Na satu razrednika učenici domaćini predstavili su svoju školu i život i djelo Jana Amosa Komenskog, poznatog europskog pedagoga i učitelja, a naši učenici su predstavili svoju školu, naše projekte, uspjehe i natjecanja. Na drugom Satu razrednika zajedno smo ostvarili sadržaje građanskog odgoja i obrazovanja na teme: a) učiteljica povijesti i geografije Ana Vodvarka – Doprinos hrvatskom i svjetskom napretku velikana znanosti i umjetnosti češkog porijekla i b) pedagoginja Jasna Relja – radionica Europska željeznica cilj: uklanjanje stereotipa i predrasuda o međusobnim kulturnim različitostima. Ostvarili smo i posjet i sudjelovanje na nastavnom satu glazbene kulture te na kraju posjet dvorcu grofa Jankovića. Putem terenske nastave, učenici su upoznali u praksi sve one sadržaje koje su učili na prethodnim satima građanskog odgoja u školi.
Zahvaljujemo ravnateljici Mariji Valek i pedagoginji Ani Švandrlik i svim učiteljima na srdačnoj dobrodošlici i uspješno ostvarenoj terenskoj nastavi.

Pedagoginja: mr.sc. Jasna Relja